Sportsponsoring

Sportevenementen zijn het uithangbord van de sport en kunnen helpen een gezondere leefstijl te stimuleren. Natuurlijk moet een sportevenement financieel haalbaar blijven, zoek daarom zo veel mogelijk sponsoren voor gezondere voeding en non-food sponsoren.

Terug naar Gezondheid

Hoe ga je te werk?

  • Bedenk welke sponsoren je aan je evenement zou willen verbinden. Bij sponsoren vanuit de food bespreek je of ze aan de Richtlijn Eetomgevingen kunnen voldoen. Onderzoek of ze je evenement willen ondersteunen.
  • Breng in kaart wie je bestaande sponsoren zijn en als er food-sponsoren zijn of zij voldoen aan de richtlijn. Voldoen ze er aan? Mooi! Zo niet, ga na of aanpassingen mogelijk zijn waardoor ze wel voldoen. Ze kunnen bijvoorbeeld een ander (sub)merk promoten dan tot op heden gedaan werd.
  • Zorg er voor dat je sponsoren vanuit de food geen ongezond imago hebben (bijv. fastfood, frisdrank- of snoep).
  • Zorg dat de uitingen van je sponsoren (materialen, samples, reclame-uitingen zoals banners en boarding) passen binnen de richtlijn.
  • Loop de stappen ook door voor eventuele side-events die je organiseert. Tijdens deze side-events is vaak sprake van dezelfde sponsoren als voor het hoofdevenement, maar dit kunnen ook andere sponsoren zijn.
Sportsponsoring